Saturday, 23 November 2013

Sekilas Fakta Anak Pertama



Salam sejahtera penuh kehormatan.
Hari ini Mira nak share tentang beberapa Fakta Anak Pertama ataupun Anak Sulung.
Fakta ini Mira ambil sumber dari Facebook.
So, wahai anak-anak pertama adakah fakta ini terkena kepada anda?
Jom baca!

FAKTA ANAK PERTAMA
  1. ANAK MANJA EMAK dalam apa jua hal pun , anak pertama memang akan diutamakan oleh Ibu Ummi , Mama , Emak , Mak , Mummy .  
  2. DEGIL anak pertama dikatakan lebih degil , keras kepala dan tidak mendengar kata . Dah dimanjakan Ibu tak dengar kata lahh pulakk. Semua dia je yang betul . Dalam ramai2 adik beradik dialah yang paling degil . Kemahuan dia kuat , kalau buat sesuatu bersungguh-sungguh . Kalau tak nak tu , maka taknak lahh jawapannya . Boleh dipujuk , tapi selalunya tak jalan .
  3. TAK PANDAI PUJUK memang anak pertama ni dia tak pandai pujuk makwe / pakwe dia. Kawan dia pun belum tentu dia pandai pujuk.
  4. BERCINTA. Kalau bercinta , anak pertama adalah seorang yang sangat setia dan sanggup berkorban dalam apa jua hal . 
  5. HITAM PUTIH apa yang dikatakannya semuanya akan dipegang . Kalau hitam , hitam lah . Kalau putih , putih lah . Degil tak boleh toleransi . 
  6. HATI anak pertama ni nampak je keras ,tapi hati dia lembut . Dan tak boleh ditegur . 
  7. BERDIKARI very independent . Kadang2 sampai terOver independent . Mudah bergaul . 
  8. ARAHAN anak pertama ni dia tak suka terima arahan . Dia lebih suka buat kerja atau apa2 yang dia sendiri nak buat .P endek kata tak boleh kerja dengan orang lahh . 
  9. PEMAAF DAN CARING tak dinafikan anak pertama ni pun seorang yang pemaaf dan caring . Tapi AWAS .Jangan buat dia marah , kalau tak nanti , paham2 jelaaa yaa.
  10. PAKAIAN nak semua up to date . Nak kemas. Amat mementingkan keterampilan diri.
  11. CEMBURU anak pertama memiliki sifat cemburu yang tinggi ! Dengan kawan , teman istimewa , mahupun dengan adik beradik sendiri.
Hurmm.
Macam mana?
Ada yang terkena atau dikenakan?
Haha.
Tepuk dada tanya diri.
Buka mata buka hati kenali diri. :)

How about me?
Meh tengok SINI!

Tata^^

Luv ya . .
Mira


Jum Like banyak 2 . . hehe ^^

3 comments:

Engku Muzahadin said...

Muz bkn anak pertama, tp dr pmrhatian ada jg yg mcm kena dgnanak sulung ni ;)

Anonymous said...

hahaha...susah nak ckp cz sy pun x brape nk nak phm ngn diri ini(sy ank sulung)

Jaza Al Awfa said...

wah bagus nih, Fakta Anak Kedua juga bisa dijadikan bahan acuan :) nice share ya gan :)