Friday, 10 August 2012

Kembara 10 Malam Terakhir

oke . . malam neh Mira ada sumthing nak share . . 
tapi Mira rasa mesti ramai yang dah tahu kan pasal benda yang Mira bakal cakapkan neh . . 
Kita sekarang berada pada 10 hari terkahir bulan ramadhan . 
Mira pasti ramai kalangan bloggers and kawan2 Mira kat luar sana beramai-ramai mengimarahkan masjid . .
Alhamdulillah . . 
Macam yang kita sudah maklum . . 
10 malam terakhir neh ada satu keistimewaan yang tak ada pada bulan2 lain . . 
Haaa . .  Tau tak ? 
Oke . . Pandai . .  Tepuk tangan sikit . .  >hehe<
Dalam sepuluh malam terakhir neh ada 
MALAM LAILATULQADAR
Iaitu malam yang lebih baik dari seribu bulan . . 
Malam yang menjanjikan pahala yang berganda-ganda kepada gerangan yang membangkitkan malam tersebut dengan amal ibadah kepada Allah seikhlas hati . .

bukan mudah untuk kita mencari bila malam al-qadar itu . . .
Semua pun tahu yang malam al-qadar neh rahsia Allah . .
Jadi hikmahnya , supaya kita umat manusia neh berusaha mengejar malam itu dengan bersungguh-sungguh dan sepenuh hati . . 
Satu jalan untuk kita berjumpa dengan malam istimewa ini ialah 
sentiasa melakukan qiamulail , berzikir , membaca al-Quran dan membanyak solat sunat . . 
tak lupa jugak untuk memohon keampunan daripada Allah SWT . . 
Yalah . .  kitakan manusia yang sentiasa melakukan kesalahan . .  Bukannya bersifat maksum . . 
Rasulullah yang bersifat maksum pun berdoa memohon keampunan Allah . .
ni kan pulak kita yang hanya hamba biasa . . 
oke , meh Mira sharekan macam mana doa yang boleh kita baca pada malam lailatulqadar . . 

Bismillahirahmanirrahim . .  


amin ya rabbal alamin . . 

Hmm . . . mira rasa dah masa undurkan diri . . 
Oke . . 
Jaga iman , pelihara hati . . 
Salam ramadhan . .
Semoga bertemu malam al-qadar . . InsyaAllah . . 
Tata ^^
Luv ya . . 
Mira 

Jum Like banyak 2 . . hehe ^^

No comments: